Tähelepanekud ja kogemused elust

pühapäev, 16. veebruar 2014

GLÜKOSAMIIN - PLATSEEBO EFEKT?

"Glükosamiin hakkab maole..." ütles mulle üks proua, kes kurtis, et treppidest on vaevaline käia. Olin talle soovitanud tarbida glükosamiini liigesevedeliku taastamiseks ja liigeste liikuvuse parendamiseks.

Ise tarbin glükosamiini juba aastaid peale suuremat puusahäda.

Villu Paart kirjutab oma artiklis "Glükosamiin liigesevalude vastu ei aita"
http://novaator.ee/ET/meditsiin/glukosamiin_liigesevalude_vastu_ei_aita/

šveitsi Berni ülikooli teadlaste uuringust aastatel 1994-2009, mille tulemusena tegid nad järelduse, et liigesevalusid ja liigesepilu kitsenemist nimetatud preparaadi tarbimine ei vähenda rohkem võrreldes platseeboga.

Nimetatud artikel on postitatud 2010 aastal.

Leidsin ka teise artikli, kus kirjutatakse selle preparaadi kasust liigeste vaevustele:
https://www.arst.ee/et/Uudised-ja-artiklid/30617/hiiliva-iseloomuga-liigesehadad

Neid artikleid lugedes tekkis mul küsimus, kes ütleb mulle millises olukorras oleksid mu liigesed siis, kui ma glükosamiini ei tarbiks? Sellele ju vastust ei ole..... Minu liigeseid ei saa vaadelda mingi aja möödudes sellisel puhul, kui olen glükosamiini tarbinud ja sellisel puhul, kui ma seda tarbinud ei ole.

Aga proua väitele, et preparaat hakkab maole - ma mingit viidet internetis surfates ei leidnud....



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar